Quote:
Originally Posted by Fred
Welk probleem? Dat de monteur zegt dat hij wat hoort??.....Of dat probleem wat ontstaan is na het afstellen??
Voor het laatste zou ik terug gaan naar de garage, misschien dat ze daar een foutje hebben gemaakt, door de motor op een verkeerde waarde af te stellen of zo...
Voor de drijfstanglagers zou ik me niet al te druk maken, zolang je verder geen vreemde zaken hebt als een weg vallende olie druk of zo..
9 van de 10 keer is het paniek zaaierij, omdat een wat ouwere motor nou eenmaal wat meer bijgeluidjes heeft...
Bovendien zou de geluiden die hij omschrijft als "ik hoor een lager" best een gevolg kunnen zijn van de verkeerde afstelling van een en ander waardor de motor wat bonkerig klinkt...
Dus zorg eerst dat de hele boel weer goed staat alvorens je op de lagers te storten...
|
Bedankt! ik hoop dat je gelijk hebt... voordat de auto naar de garage ging liep hij eigenlijk best lekker (tenminste vond ik) alleen krijg ik de ontsteking niet constant. Met de stroob zie ik dat hij steeds om het merkteken heen danst.
Nou had ik me laten wijsmaken dat dat wel eens door een verkeerd CO kon komen, dus vandaar mijn bezoek aan de garage.
Iemand anders zei al eens dat ik zon wieberende ontsteking moest zoeken in de krukas lagers, dus vandaar.
Ik krijg het zelf niet voor elkaar om het CO af te stellen. Ik kan nu alleen proberen door aan de schroef te draaien, te zorgen dat hij weer loopt zoals eerst.
De monteur had hem in het begin bij het afstellen niet eens meer aan de praat kunnen krijgen. Het rijmt allemaal niet met hoe hij daarvoor liep.
Nog een puntje: naar mijn idee wordt de olie ook erg warm. loopt soms op (wel met dit weer dan) tot 116. Bovendien als ik van een lange snelwegrit afkom en de bebouwde kom inschiet, dan gaat het koelpijltje snel rechts van het midden en slaat vaak de aanjager aan... heeft dat er iets mee te maken??
kan toch ook als het CO niet goed staat...
ik krijg het idee dat je er wel wat verstand van hebt, dus wellicht kun je me helpen...
Bedankt in ieder geval!!!