
09-07-2006, 22:10
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Bedankt! ik hoop dat je gelijk hebt... voordat de auto naar de garage ging liep hij eigenlijk best lekker (tenminste vond ik) alleen krijg ik de ontsteking niet constant. Met de stroob zie ik dat hij steeds om het merkteken heen danst.
Nou had ik me laten wijsmaken dat dat wel eens door een verkeerd CO kon komen, dus vandaar mijn bezoek aan de garage.
Iemand anders zei al eens dat ik zon wieberende ontsteking moest zoeken in de krukas lagers, dus vandaar.
Ik krijg het zelf niet voor elkaar om het CO af te stellen. Ik kan nu alleen proberen door aan de schroef te draaien, te zorgen dat hij weer loopt zoals eerst.
De monteur had hem in het begin bij het afstellen niet eens meer aan de praat kunnen krijgen. Het rijmt allemaal niet met hoe hij daarvoor liep.
Nog een puntje: naar mijn idee wordt de olie ook erg warm. loopt soms op (wel met dit weer dan) tot 116. Bovendien als ik van een lange snelwegrit afkom en de bebouwde kom inschiet, dan gaat het koelpijltje snel rechts van het midden en slaat vaak de aanjager aan... heeft dat er iets mee te maken??
kan toch ook als het CO niet goed staat...
ik krijg het idee dat je er wel wat verstand van hebt, dus wellicht kun je me helpen...
Bedankt in ieder geval!!!
|
Voorop gesteld dat je met een stroboscoop altijd een wat zwabberend aflezing krijgt. Het gaat om een goed gemiddelde.
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt dat slechte lagers door "slechte" krukas lagers komt...zeker bij autos waarbij de ontsteking via een tussenas word aangedreven heb je vaak een wat zwabberend beeld..
Daarnaast is een juiste bediening van de stroboscoop lamp van belang, er zijn tegenwoordig monteurs die zo een ding misschien op school eens hebben gezien, maar in de praktijk nooit meer.
Tja probeer de zaak eerst weer eens terug te krijgen naar zo wat het was en dan alles opnieuw inregelen.
Wat je olie aangaat...mooi temperatuurtje die 116 graden, niet druk om maken, het kan nog hoger
Je meter laat je zien hoe heet het UITGAANDE water van de motor is, en dan zie je wel eens wat hogere uitslag dan normaal bij dit weer zoals de laatste dagen, tja en een ventilator maakt met dit weer overuren ....De motor kan wel wat warmer worden door een verkeerd mengsel ja, te arm geeft méér warmte, dus het kan wel degelijk door de afstelling komen
|