View Single Post
Old 09-07-2006, 22:21
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
De 116 graden is van de olie he!!! ik dacht dat deze bij 120 graden zijn smerende werking verliest.

Hoe verklaar je dan dat soms bij het starten hij moeite heeft om de motor rond te krijgen??

Mocht het wel een probleem met de lagers zijn moet ik de krukas dus laten slijpen tot een ondermaat (0,25) en dan ondermaat lagers.
Kan je een indicatie geven van het slijpen of weet je waar ik een goede deal heb??

Ja dat begreep ik hoor dat dat je olie was.....als olie bij 120 graden zijn smerende werking zou verliezen zou dat niet best zijn.....olie verliest pas echt zijn smerende werking ver boven de 160 graden...dus maak je geen zorgen, ik zie regelmatig hoger in mijn GTI, en die houdt het al heel lang vol..

(PS: ik werk op een olie producerend bedrijf, dus ik weet wel een klein beetje waar ik het over heb)

Dat je motor soms een beetje moeilijk rond gaat bij het starten kan aan zoveel dingen liggen, als het aan de olie zou liggen dan heb je echt verkeerder olie in de motor zitten, maar zolang je je olie gewoon via de gewone weg koopt kan daar weinig mis mee zijn...

Waar je terecht kan voor je krukas durf ik niet te zeggen, wat zo iets kost of hoeveel er af moet, dat ligt aan de mate van inlopen van de kruktappen en zo...

Bedrijven weet ik ook niet zo 1 2 3.....even Googelen misschien ???
Reply With Quote