View Single Post
  #4  
Old 15-07-2006, 15:54
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Yep, er zit aan de zijkant van de carb een 'potje' met een zwarte draad er aan, Ed noemt het 'de sigaar'

Zet je contact aan, trek het draadje eraf en tik het tegen het pooltje aan waar je hem net vanaf hebt gehaald. Als het goed is 'klikt' het regelventiel. Doet ie dit niet, dan is hij of kapot of er staat geen spanning op de draad (zekering?).

Heb je de carb echt helemaal goed schoongemaakt? Alle maar dan ook alle schroeven, doppen, buisjes en sproeiers er uitgehaald, alle gaatjes met een vijzel uit een remkabel van een fiets doorgeprikt?

Afstellen voor dummies:
grote schroef helemaal dicht (voorzichtig)
kleine schroef dicht en dan twee volle rotaties terug
starten, met grote schroef net zo lang uitdraaien tot hij mooi (ca)900 toeren loopt
kleine schroef uitdraaien, als het goed is neemt het toerental toe. Draai net zo lang tot het toerental net weer gaat zakken, draai 'm dan een slag terug
met grote schroef weer stationair stellen (ca) 900tpm
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote