
23-07-2006, 12:05
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: May 2004
Posts: 216
|
|
verschil in zuigers is de hardheid/materiaalsoort. Bij turbomotoren heb je gewoon gesmede zuigers nodig anderg gaat het vroeg of laat mis. Aangezien jij met 0,9-1,2 bar wilt rijden heb je dus gesmede zuigers nodig. Je zuigers zijn van goede kwaliteit als je maar goed inrijdt en rustig warmrijdt.
Opties die je heby is het vergroten van je boring of het veranderen van de slag. Vergroting van de boring geeft het minste problemen tov het veranderen van de slag. Bij het opboren kun je wel problemen krijgen het de ruimte tussen de cilinders. De warmte kan daar dan minder goed weg met de kans dat je koppaking op dat punt kappot gaat. Nadeel van boren is dat je maar weinig meer inhoudt krijgt.
π/4 x d² x slag =je cilinder inhoud x4 is je motorinhoud
bij 81mm en een slag van 86,4mm zit je dus op 1768cc
bij 82mm en een slag van 86,4mm zit je dus op 1813cc
bij 83mm en een slag van 86,4mm zit je dus op 1857cc
zet je nu een andere krukas dan verander je inhoudt snel meer. Bv van een golf 3 8v of 16v met een slag van 92.4
bij 81mm en een slag van 92.4mm zit je dus op 1891cc
bij 82mm en een slag van 92.4mm zit je dus op 1938cc
bij 83mm en een slag van 92.4mm zit je dus op 1986cc
dieselkrukas (slag is 95,5)
bij 81mm en een slag van 95.5mm zit je dus op 1954cc
bij 82mm en een slag van 95.5mm zit je dus op 2003cc
bij 83mm en een slag van 95.5mm zit je dus op 2054cc
hopelijk heb je hier iets aan.
gr
|