View Single Post
  #4  
Old 04-04-2004, 18:19
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

Open brief aan heer Bernd Pischetsrieder, Comm. Dir. Volkswagen AG.

Geachte heer Pischetsrieder,

Mag ik u iets vragen? Ik denk van wel, en ik zal u vertellen waarom. Meer dan zeventig jaar geleden is men begonnen met een auto voor het volk. De filosofie erachter was dat een ieder in staat moest zijn om zichzelf met een auto te verplaatsen. Ook de mensen met de lagere inkomens. En in den beginne is dat ook zo gegaan. Oké, er is een oorlog tussen gekomen waar u noch ik part noch deel aan gehad hebben. Maar de droom moet toch nog steeds bestaan? Een auto die door een ieder te betalen zal zijn. Eentje die wel alles heeft wat noodzakelijk is, zonder de overbodige luxe. D*t wat de Volkswagen lange tijd geweest is.
Nu wordt elk model weer groter dan zijn voorganger, en vooral veel duurder. De mensen met een normaal inkomen kunnen geen volkswagen meer kopen, en ik wil zo graag weten waarom niet. Tegenwoordig kost een gebruikte VW met meer dan een ton op de teller en een leeftijd van acht jaar oud zeker zo’n vijfduizend euro.
Wat kost het om een volkswagen te produceren, met andere woorden, wat is de echte prijs waarvoor een auto gemaakt kan worden? Wat is de prijs die een importeur betaalt voor een auto. Is er een manier om de Volkswagen weer als auto voor het volk te krijgen?
Zelf dacht ik aan een ludieke verkoopactie:
Volkswagen AG legt een quota op aan de importeur, van een basisauto, bijvoorbeeld de nieuwe Fox. In een basisuitrusting, en zonder noemenswaardige extra’s. Deze verkoopt vervolgens de Fox aan de consument, met als extra, dat *ls er in dat jaar de door de fabriek bepaalde hoeveelheid gehaald wordt, alle klanten een bepaald gedeelte terugbetaald krijgen. De uitleg is simpel. Als je een bepaald verkoopgetal haalt kan je winstmarge gelijk blijven, dus de kostprijs lager zijn.
Op deze manier zullen er meer volkswagens verkocht kunnen worden, en kan de wezenlijke aanschafprijs omlaag. Ik stel echter één voorwaarde. De opvolger, van de Fox, mag niet groter worden, luxer,of duurder. Gebruik de technieken die bestaan in de reeds bestaande luxere modellen (waarvan de ontwikkelingskosten terugverdiend zijn) om de Fox up-to-date te houden. Dan blijven de ontwikkelingskosten van de Fox laag, en de verkoopprijs ook.
Als dat eens zou kunnen mijnheer Pischetsrieder, dan hebben we wellicht een nieuw verkoopwonder in handen. Ik zie het voor me: kever, Golf, Fox. Auto’s voor het volk. Nu U nog, en de mensen zullen zeggen: “Pischetsrieder, wer sonst?”

Was getekend
Wink
Volksforum.com


>248=100
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote