View Single Post
  #8  
Old 26-07-2006, 14:12
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Ligt eraan wat voor een motor het is; het inlaatspruitstuk van een 1800i past gewoon.


1800i is niet meteen zelfde 1800i bij VAG! Daar zitten wel degelijk verschillen in, ook al zijn de basisblokken (EA827) dezelfde. Het inlaatspruitstuk van b.v. een 1800 Golf 2 GTI zal men nooit en te nimmer kunnen bevestigen aan de in de motorruimte van een Golf 1 ingebouwde 1800 GTI blok, wel als de blok niet is ingebouwd, maar daar heb je weinig aan De reden is simpel, het inlaatspruitstuk van een Golf 2 GTI heeft langere aanzuigwegen dan het inlaatspruitstuk van een Golf 1 GTI, de resterende ruimte tussen achterkant blok en achterste plaatwerk onder de Golf 1 motorruimte is gewoon te klein om daar een spruitstuk van een Golf 2 GTI op te monteren/tussen te krijgen. Of dat ook het geval is bij het inlaatspruitstuk van een 1800 K-jetronic Audi 80 blok weet ik niet zeker, maar denk van wel, ook het inlaatspruitstuk van die Audi 80 blok zal langere aanzuigwegen hebben, alleen al om het feit dat die blok bij de Audi langs i.p.v. dwars geplaatst is, zoals bij de Golf het geval is. Bij een langsgeplaatst ingebouwde viercilinder is er sowieso links en rechts meer vrije plaats in de motorruimte.
Reply With Quote