View Single Post
  #7  
Old 29-07-2006, 16:45
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Verkeerde montage van de zuigerveren bij de revisie?
Zuigers wel op de juiste maat? Cilinder wel rond? Is er geboord en of gehoond?
Zijn een paar vragen die je kunt stellen.

Carterdruk hoeft niet.


Veren zaten al op de zuigers bij aankoop (vanaf fabriek).

Cilinders zijn lichtjes geboord tot 1e overmaat zuigers. Allemaal in overleg met revisiebedrijf dus moet wel goed zijn lijkt me.

Quote:
Originally Posted by bolku
Is idd een vaak voorkomend probleem bij de 16V's....
Veel 16V's hebben er last van, motoren die verder prima functioneren en geen olieverbruik oid hebben.
Volgens mij komt dit deels omdat de carterventilatie vrij laag zit bij deze motoren en ze graag veel toeren maken, 8.000 rpm is geen uitzondering bij een goede KR.


Mijn motor functioneert idd verder prima. Alleen is het wat vervelend als je open filter steeds vol loopt met olie en vervolgens op straat komt etc. 8000tpm niet een beetje veel ? Of praat je dan over speciaal daarvoor geprepareerde motoren. Sprak tijdje geleden met Theo Kloosterman (wel redelijk bekend denk ik .. 20vt inbouwer etc) die raadde mij aan om niet meer dan 6500tpm te draaien, omdat er anders veel problemen kunnen komen (drijfstanglagers kapot o.a.)

Quote:
Originally Posted by fre-golf1-16v
Ik heb een los filter op de carterontluchtingslang gemaakt werkt goed.
Kan het niet zijn door dat de olie erg warm wordt en het spat een beetje dat hij het gewoon eruit zuigt en dat als je de auto uit zet dat het dan terug stroomt naar het lucht filter?
Heb je je onluchtslang gewoon op het filterhuis ?


Misschien een idee om een slang naar boven te laten lopen en daar een klein filter op ? (goedkope oplossing voor een oil catchcan ding). Of heb jij dat ook zo te zitten ? Olie wordt niet te warm in de motor, omdat er een Racimex oliekoeler op zit (nooit boven de 100 graden). Laagste punt van mijn luchtfilterbak is lager dan de carterventilatie dus dan gaat dat terug stromen niet echt lukken.
Reply With Quote