View Single Post
Old 02-08-2006, 20:20
Rallye20vtrs's Avatar
Rallye20vtrs Rallye20vtrs is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Bedankt voor de reacties,

Ik begrijp dat het signaal altijd iets schommeld (een paar ledjes) maar van 0 naar max.oranje lijkt me niet goed en zeker niet als hij dit constand blijft doen.

dit verhaal kan ik niet helemaal volgen.
ik weet dat er autometer sondes te koop zijn maar mijn G60 sonde moet ook kunnen werken.
als je sonde goed werkt blijft hij van rijk naar arm schieten als je sonde op temp.is???

is hij na 20 min. koud dan???

Gr,
Paul.

Sorry voor moeilijke uitleg zal het wat makelijker zeggen.
Een lambdasonde moet eerst warm zijn voor een goed signaal. Dit duurd ongeveer 15 tot 20 minuten.
Stationair geef hij niet bij alle auto's een signaal maar kan wel.
Ja je kan hem op je signaal draad van je g60 aansluiten en dan zou hij moeten werken.
Het maakt ook uit hoeveel draads je sonde is en hoe hij massa maakt bij 1 draads maakt de sonde maakt hij massa over je uit systeem naar je blokmassa bij een 2 draads sonde maakt hij massa over de andere draad deze is vaak zwart.
bij een 3 draads sonde heb je 1 witte draad deze is voor het voorverwarmings element in de sonde voor sneller opwarmen en dan heb je een grijze draad dit is signaal draad en 3 draad is zwart en dit is je massa voor je sonde deze gaat vaak door je computer(ECU) naar massa.
En ze meten inderdaad de hoeveelheid zuurstof in de onverbrande uitlaatgassen.
Reply With Quote