View Single Post
Old 02-08-2006, 20:54
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
Sorry voor moeilijke uitleg zal het wat makelijker zeggen.
Een lambdasonde moet eerst warm zijn voor een goed signaal. Dit duurd ongeveer 15 tot 20 minuten.
Stationair geef hij niet bij alle auto's een signaal maar kan wel.
Ja je kan hem op je signaal draad van je g60 aansluiten en dan zou hij moeten werken.
Het maakt ook uit hoeveel draads je sonde is en hoe hij massa maakt bij 1 draads maakt de sonde maakt hij massa over je uit systeem naar je blokmassa bij een 2 draads sonde maakt hij massa over de andere draad deze is vaak zwart.
bij een 3 draads sonde heb je 1 witte draad deze is voor het voorverwarmings element in de sonde voor sneller opwarmen en dan heb je een grijze draad dit is signaal draad en 3 draad is zwart en dit is je massa voor je sonde deze gaat vaak door je computer(ECU) naar massa.
En ze meten inderdaad de hoeveelheid zuurstof in de onverbrande uitlaatgassen.

Ik heb er een met verwarming maar ik ben niet bang dat ik hem verkeerd aangesloten heb.
vandaag nog even gereden en de meter goed in de gaten gehouden; toen ik hem koud starte bleef de meter gewoon rustig aangeven, tijdens rijden deed hij dit +/- de eerste 5 minuten ook nog maar hierna ging het weer van min. naar bijna max. op en neer.

ik zal binnenkort de massa nog even controleren, maar verder nog iemand sugesties? kan er ook ergens een andere sensor kappot (stel dat de waardes juist zijn)??????

Gr,
Paul.

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote