
05-08-2006, 11:18
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
|
|
Quote:
Originally Posted by rallyegolf20vt
Een lambdasonde regelt altijd bij .Niet in de warmdraaifase (Open loop)
Wanneer je hier een analoge voltmeter op aansluit zul je dit kunnen zien .
Deze zal dan schommelen tussen ongeveer 0.7 tot 1.1 volt .
Dit zelfde zie je ook op je a/f ratio meter , alleen dan met ledjes .
Afhankelijk van wat de lambda meet zal de motor meer of minder benzine inspuiten .
Dit gebeurd in millisec. dus zul je altijd een slingerend signaal hebben .
|
zoals zovelen van ons ook wel zullen doen heb ik nadat ik alles geinstalleerd had pas de papieren die bij de meter zitten een keer goed gelezen.
ook hierin staat vermeld zoals ralleygolf20vt hierboven omschrijft dat deze aktie bij closed loop normaal is.
dus bij koude start brand er 1 of 2 ledjes (open loop) en als de motor warmer wordt (closed loop) gaat hij behoorlijk op en neer en bij gas geven of loslaten geeft hij weer rustig aan.
Quote:
lambdasnde werkt tussen 0,1 en 0,9 volt en ik heb zelf ook autometer en ook air/fuel ratio meter van autometer met nieuwe lambdasonde en er gebeurd het zelfde als wat jij zeg
|
volgens de beschrijving die bij de meter zit werkt de meter tussen 0 en 1 volt.
prettig vindt ik zo'n zenuwachtige meter niet, maar het blijkt dus wel goed te zijn.
Gr,
Paul.
|