ik zal morgen even een paar foto's maken en dan eventjes proberen om ze hier op de site te krijgen...
Het is een polo 1 van maart 1976 en is een originele nederlander,ik ben de 3e eigenaar,ik had hem in 2002 gekocht met 76.000 echte kilometers NAP pas die zat er toen ook bij,met ook de folders erbij van 1976 en alle rekeningen van 1976 tot 1996,momenteel staat er 109.000 op,het klokje is dus net een keer rond geweest...
Hij is rood van kleur met grijze stalen bumpertjes toen ik hem kocht,en achterop de stalen bumper zat een joekel van een mistlamp...en er zat een chromen lijst op de zijkant zoals jullie wel kennen...
Het enigste wat verrot is,dat was de onderkant van het front,de stenen vanger...,en de kont,de onderkant waar het reservewiel bak tegenaankomt,die ga ik aankomende week aanpakken...
De reden dat ik deze polo ga restauren is omdat hij al meer als een jaar bij m'n vader in de schuur stond omdat het 900cc blokje stuk was gelopen,en sinds een paar maand geleden moest de polo in mijn eigen schuur,waar al een polo G40 projekt staat en een Spijlbus projekt staat van 1966,dus eerst zal de polo 1 klaar moeten voordat ik weer ruimte heb om verder te gaan met het PoloG40/G60 projekt,...en helaas groeit er geen geldboom op m'n rug...
De polo 1 wordt straks Audi-TT Nimbusgrijs met chromen bumpers en chromen lijsten er weer op,het liefst ook chromen lijsten in de raamrubbers,maar ik kan nergens gewone raamrubbers krijgen laat staan met chromen lijsten,verder ben ik nog op zoek naar mooie old skool wieltjes,maar dat kan later nog...
Ow ja en er komt een 1300 NZ motor in,met een 4 bak die heb ik al klaar liggen....en de voorstoelen en achterbank moet opnieuw bekleed worden voor de rest wordt alles gewoon old skool en origineel maar wel onwijs laag aan de grond,met mooie wieltjes....foto's komen eraan als het me lukt...
Ben een echte polo liefhebber hebben jullie dus wel door...
Ik heb een Polo G40 van 91 wat een mooi projekt is die ik aan het ombouwen ben qua carroserie en ombouw van G40 naar G60 lader...
De Polo 1 van 1976 dus
En een zilvergrijze Polo 2 Steilhecke met een 1300 NZ motor verlaagd en chromen wieltjes en old skool spiegels als dagelijks vervoer...
En een T1 Spijlbus van 1966 ook als projekt maar dat kan nog wel een tijdje duren eerst alle polo's klaarmaken....
Van de polo steilhecke heb ik geen foto's maar wel een linkje naar een filmpje van de polo....
http://videos.streetfire.net/video/...80c0100c7bc.htm
Gr. Ferdi