View Single Post
Old 12-08-2006, 13:43
Jerome Jerome is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Ik zou gewoon uberhaupt al de kleppen en ontsteking afstellen. Kan geen kwaad

Dat is natuurlijk waar! Ontsteking afstellen laat ik door de garage doen. Maar kleppen stellen wil ik zelf proberen. Maar ik vind de (Olving) vraagbaak wat onduidelijk, daarom wil ik ff vragen of ik het wel goed doe.
Ik heb de klepspeling gecontroleerd door de nok van de betreffende klep omhoog te laten "wijzen" en dan een voelermaat tussen de onderkant van de nok en het vulplaatje te steken. Dit bij een koude motor (stond 5 uur stil na laatste rit)
Alle inlaatkleppen zouden dan goed staan (0,2mm), maar alle uitlaatkleppen stonden op 0,30mm; terwijl deze tussen 0,35 en 0,45 zouden moeten staan.
Dus deze wil ik aanpassen, dus dan moet ik de oude vulplaatjes eruit halen, zonder het speciale gereedschap
in de vraagbaak staat dat ik de nok een kwart slag verder moet draaien, en de komstoter omlaag moet drukken. Maar nu moet ik bekennen niet eens te weten wat de komstoter is....ik dacht dat hier het vulplaatje op lag.....dus hoe kan ik dan de komstoter omlaag krijgen??

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe dit werkt, want ik wil het graag wel zelf leren (maar ook weer geen fouten maken )
Reply With Quote