Thread: welke speakers
View Single Post
  #51  
Old 14-08-2006, 21:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Als jij het hebt over goed én goedkoop moet je echt niet beginnen over DLS, Hifonics en Free-air subs...

Het enige wat belangrijk is voor een goede klank is een degelijk stukje inbouwwerk (even een beetje mdf voorin, en ZEKER niet de originele speakergaten gebruiken), en daarnaast gewoon een versterker met een beetje potentie. Hiermee kan je zelfs Sjony explod en JBL fantastisch laten klinken, zonder duizenden euro's lichter te zijn.

Veel succes met je installatie!



ik heb laatst bij iemand in zijn topic gezien (geloof op SyS, maar ik weet zo gauw effe niet meer bij wie) dat ie van MDF de originele deurbakken heeft nagebouwd (dit was dus ook in een mk2!).
de vorm is zo behouden gebleven, en als ze naderhand netjes zwart worden gelakt zie je geen verschil meer.
dit wil ik ook gaan doen zodat de originele look behouden blijft, maar het toch allemaal wat degelijker in elkaar zit.

de gaten die in het dash zitten moet ik iig met MDF aanpassen, omdat de originele gaten helemaal gesloopt zijn...

met originele speakergaten doelde ik ook eigenlijk vooral op de originele plaatsen. dus ik wil geen gaten in de hoedenplank gaan zagen, of grote pompeuze deurpanelen gaan bouwen.
alles moet er gewoon standaard en origineel blijven uitzien.

de speakers van DLS zijn nog redelijk geprijsd vind ik. ik ben dan ook niet van plan in een keer de installatie te kopen, maar stukje bij beetje.
eerst koop ik de speakers voor voorin, en laat ze een tijdje onversterkt spelen. daarna komt de versterker en daarna miss nog een sub.

wat ik ook heb gehoord is dat speakers vaak even moeten inspelen (of dit nou is om ze wat te sparen en te laten wennen, of omdat ze in het begin niet zo goed klinken (heb namelijk alletwee da redenen al meerdere malen gelezen))... ik weet niet hoeveel hiervan klopt, maar dan zou 't alleen nog maar beter zijn om ze eerst onversterkt in te bouwen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote