View Single Post
Old 25-08-2006, 14:39
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Dagwaarde juist.

Mijn golf 1 diesel is afgelopen vrijdag totalloss verklaard en vandaag heb ik de bevestiging van de taxateur (schade expertise binnen)

De dagwaarde van de auto voor het ongeluk is door de (partijdige) expert vast gesteld op 850 euro. Dit bedrag is hoger dan in eerste instantie omdat ik voor 2500 euro aan bonnen van nieuwe onderdelen heb overlegd. Hij vond dat de dagwaarde daardoor zeker 200 euro omhoog ging.

Dan heeft hij foto's en de staat van de auto op een stoort site gezet waar alleen geregistreerde opkopers komen. hij noemde het volgens mij waardemarkt. Het hoogste bod op de golf was 450 euro......

Resultaat: BRT krijgt als hij de auto houdt: 850 euro - 450 euro = 400........ Of als ik de auto inlever en dan gaat hij naar de hoogste bieder en dan krijg ik 850 euro.

Hoe dan ook ik snap er geen hout van. Heb tegen hem gezegd dat ik het na het weekend wil laten weten en dat ik het er niet mee eens ben. (de waarde vind ik veel te laag)

Kortom ik denk dat jouw dagwaarde voor een hele nette jetta aan de lage kant gegokt is.

Laat ze maar aan kunnen tonen waarom het zo laag was.....

Sterkte ermee.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote