ik vind 't wel 'n mooie auto, maar na 'n flink stuk in de 300C te hebben gereden hou ik de Amerikanen eigenlijk wel voor gezien (of je moet een lekkere oude bak hebben , dan gaat 't niet meer om 't rijgedrag maar puur om de looks of 't gevoel bij een bepaald model)
die 300C was toen de dikste uitvoering, met de HEMI, dus daar heeft 't niet aan gelegen.
dat ding wiebelde de hele route ononderbroken van links naar rechts en van voor naar achter omdat we bij het verlaten van de oprit een vrij grote kiezelsteen overreden hadden die de auto toch wel aardig uit balans wist te brengen... d'r komt met dat kreng geen eind aan 't gezwabber!
en zo mooi en robuust als de meeste amerikanen van buiten uitzien, zo armetierig en krakkemikkig zijn ze van binnen. alles wordt bediend met gammele hard-plastieke knopjes en schakelaars die gewoon nix te zoeken hebben in een auto als een Dodge of Chrysler (of welke dikke Amerikaan dan ook). dat fragiele geklungel verwacht je meer in 'n Twingo ofzo (en zelfs daar is 't beter)
ok, de prijzen zijn d'r dan ook wel naar, de gemiddelde amerikaanse auto kost 3/4 van een vergelijkbare Europeaan, en ze zien d'r vaak een stuk aantrekkelijker uit van buiten. maar 't is JOUW geld, en niet dat van die lui die je voorbij rijdt, dus de auto moet JOU bevallen, en niet de lui die je voorbij rijdt
je moet dus lekker zitten, alles moet overzichtelijk zijn, 't moet d'r lekker luxe en degelijk uitzien, en 't moet langer dan een week heel blijven, en dat is met zo'n auto's gewoon niet 't geval
de motoren zijn dan trouwens wel meestal weer perfect! (vooral de diesel van de Caliber (die is namelijk van VAG

))