View Single Post
Old 06-09-2006, 22:44
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by jppiggen
wat voor straalpistool gebruik je eigenlijk nu?
en welk straalmiddel gebruik je? gewoon van de cranenbroek of toch wat duurder spul.
ben benieuwd naar je ervaringen want ik heb nu zelf ook een straalcabine en pistool met een duur dun goedje erin. Ben eigenlijk op zoek naar een manier om de body van mn karmann te stralen in een eigenbouw tent/straalcabine.
ik heb gelezen dat jij ook op die manier je bodem gestraald heb

succes met t laswerk

groeten j-p

Ik gebruik een straalpistool van van cranenbroek. De oude die ik had was ook van Van Cranenbroek alleen deze had een dunne slang en nozzle en straalde dus goed. Nu heb ik een andere, wederom bij Van Crananebroek, gekocht en deze gebruikt 9 mm i.d. aanzuigslang/buis en om een of andere reden straalde deze lange tijd niet net zo goed als de oude. Slang wat ingekort en nog wat gerommeld met wat nozzles en nu straalt hij redelijk weer. Is genoeg om wat onderdeeltjes te stralen. Maar voor hele auto werkt het net te klote en te langzaam.
Een straalmachine van Boels huren is dan een veel betere keuze. Maar let op kost best (zeer) veel geld. En let op dat je een compressor moet hebben met een minimaal hoeveelheid m3 per min. Bij boels weten ze wel de minimale vermogen die je nodig hebt (en kan je er ook bij huren) ik heb hem via een andere weg "gehuurd" en gebruikte een beetje overdone 10m3 per min compressorke.

Straalmiddel is inderdaad straalgrit van Van Cranenbroek. Is helemaal niks mis mee, zolang je maar van de grote vlakken van dak, deur, etc. af blijft.

Voor fotos van eigen straalhok zie foto's op keversite.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=1998

Wiebrand

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote