Quote:
Originally Posted by boomin bug
Nee ik heb een kale bus die ik opnieuw wil opbouwen. Ook gelijk andere remmen erop met abs? Heb gehooord dat ik de bus eerst in duitsland moet toelaten en dan invoeren naar nederland.
Ik zal me hier dus ook ff mee bezig moeten houden.
Bedankt
|
dat is wel de meest makkelijke optie,
of een bus (kunnen)kopen, waar al 6 cylinder op kenteken staat, hetzij een nederlander of eventueel een duitser, engels etc,
als een voertuig op een bepaalde manier is toegelaten in een eu lidstaat, of zwitzerland of ijsland(eva landen) dan is de rdw verplicht deze toelating over te nemen.en aangezien jij vlak bij duitsland woont, is een aangepaste duiste brief wel een makkelijke optie, let wel: hij moet ooit met wijziging tenaam gesteld zijn geweest.
ook kun je bij een nederland voertuig een keuring bij de rdw laten doen:wijziging motor:
dit houdt in het kort in dat als de auto niet bekend is met deze motor in een typegoedkeuring, je dan via lelystad moet keuren.
je moet in ieder geval een geluidstest ondergaan,
en als je vermogen met meer dan 40% is toegenomen tov het originele voertuig, ook nog een wegedragtest.
kosten weet ik niet precies, weet zippo vast wel, maar geloof ong. €600,-samen, maar prik me daar niet op vast.
hopelijk is het een zo nog een beetje duidelijk