
14-09-2006, 18:19
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
|
|
Quote:
Originally Posted by Richard
Ik zie hierin toch duidelijk een antwoord, André.
Mischien vraag je wel het onmogelijke. denk dat voor iedere motor een andere waarde aan de optimale temperatuur van de olie toe te wijzen is, zelfde als de omgeving en omstandigheid waarin je rijd.
die extra oliekoeler werkt ook enkel door rijwind koeling. waarneer deze niet een optimale werking krijgt verschilt deze ook in vergelijking met een wel optimale omstandigheid.
Denk dat hetzelfde voor een mechanische als een menselijk prestatie is.. de omstandigheden waarin iets uitgevoerd word is het belangrijkste en geen enkele keer gelijk.
Denk dat de vraag op jouw ideale motorolie proefondervindelijk moet worden uitgevonden, want ik neem aan dat Fred niet een tweede motor als de jouwe heeft staan waar hij morgen ff naar kan kijken welke olie de juiste smering geeft.
Tevens spreek jezelf een beetje tegen. Je meld dat je weet dat de glader keeringen een temperatuur van 115 of meer niet goed aan kunnen terwijl je later wel 125 graden haalt.. denk dat de warmere temperaturen een beetje meevalen voor de smering van de lader..
|
Ik heb Fred maar een PM gestuurd om het een en ander te verklaren.
Maar als je om de 500km een kop ter revisie kunt brengen...en het probleem niet kunt traceren wil je wel eens iemand over olie horen spreken.
Het is niet mijn G60 ter verduidelijking die draait (klop klop op hout) probleemloos.
Nogmaals dit is een uit de hand gelopen post! Wat niet de bedoeling was.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
|