Thread: Syncro Project
View Single Post
Old 14-09-2006, 23:11
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic

Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.

"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "

De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.

Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.

De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.

De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)[QUOTE]

daar heb je een punt, maar dan zou je dus bij een 2wd ook maar 1 wiel aangedreven hebben toch zo zeg je dat, en volgens mij klopt daar ook geen zak van. En een ander punt waarom kan ik dan burnend in de sneeuw rondjes rijden ??????? dat zou dan juist toch niet kunnen en ook als ik weg wil rijden in de sneeuw sta ik te BURNEN, zou dan niet moeten kunnen. En me vader zei (die reed toevallig achter mij) dat ie me met 4 wielen zag burnen door de bocht. Dus wat je hier verteld is voor mij een groooooot raadsel.
Reply With Quote