
29-09-2006, 18:12
|
 |
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
|
|
Quote:
Originally Posted by oergolf
Om gelijk maar even nieuw leven in het topic te blazen;
Ik ben bezig om de G60 remklauwen op mijn Golf te bouwen. Alleen een paar dingen die ik me nog af vraag;
1 Wat is het verschil, wanneer ik gebruik maak van een G2 16V hoofdremcilinder (diameter 20.6mm  )
of een hoofdremcilinder van de G60 (22.2mm  ) en dan bedoel ik deze
2 En welk effect heeft een rembekrachtiger van een G60 op de hoofdremcilinder van een G2 16V? Of zit er geen verschil in rembekrachtiger van 16V en G60?
3 Wanneer ik geen remkrachtverdeler gebruik is het toch beter dat ik voor de remklauwen achter eerder een kleinere diameter van de zuiger neem (36 ipv 38)? Ivm de minder grotere kracht die de remmen achter kunnen uitoefenen. (om kans op uitbreken te reduceren)
Ik weet het is een boel gezeik maar misschien heeft iemand er al ervaring mee.
|
voordeel van een grotere zuigerdiameter in de hoofdremcilinder is dat er met minder pedaal beweging meer vloeistof verplaatst word.
het maakt voor de druk verder niks uit. met een grotere zuiger zal je juist harder moeten drukken.
een grotere rembekrachtiger is overigens nooit verkeert.
dus een combi van een grotere hoofdremcilinder incombinatie met grotere bekrachtiger geeft een mooi resultaat 
|