View Single Post
  #5  
Old 12-04-2004, 10:13
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

Eindelijk is het weer zover, na bijna een jaar wachten, maak ik dit weekend de route op die we gaan nemen naar Oostenrijk. De planning is dat we Op woensdag de 12de zullen vertrekken. Onder “we” bedoel ik dan Niels (See-rookie), Marc (Seeganger), Jaap (meervoudig seeganger) en mijzelf. Bijna heel het Volksforum.com bestuur gaat naar de See. Bijna? Ja, bijna. (het lijkt wel een episode van Asterix) Als het hem lukt Komt Stijn ook nog even langsgevlogen. Alleen Gert is er niet bij. Hij zal ons vertegenwoordigen in de States, waar een van de grotere meetings gehouden wordt. Maar goed, als Vertigo69.com mijn ticket zou betalen zou ik ook gaan.
Maar goed, we waren bij Oostenrijk. Lekker vroeg vertrekken om tegen de avond daar aan te komen. Relaxed rijden, en onderweg proberen om een beetje van de omgeving te kunnen genieten. Alles moet heel blijven, en optimaal draaien. Om dat voor te blijven wordt er nog hard aan diverse voertuigen gewerkt. Want één ding staat nog niet vast. Met welke auto’s gaan we er heen. Genoeg keuze op het eerste gezicht: Passat variant, 2xjetta2, Caddy, 16v GTI, golf cabrio, polo. Fastback. Maar aan alle auto’s moest wel het een en ander gebeuren, voordat de 3000 km gemaakt kunnen worden. En daar wordt hard aan gewerkt. Alleen ontbreekt de factor tijd en geld altijd. Een en ander wordt weer goed gemaakt door de hulp van anderen. Maar wat er ook gebeurt, gaan doen we, en in een VW.
Aan alles wordt gedacht, portofoons voor onderweg, laptop om foto’s op te slaan, zelfs onze ligstoelen zijn er al. En dan op weg. Kijken hoe de reis dit jaar zal verlopen. Vorig jaar moest ik noodgedwongen met de trein, (rijverbod) dat zal me nooit weer gebeuren. Het is wat als je je eigen auto niet bij je hebt. Je bent afhankelijk van anderen, en de kosten zijn veel en veel hoger.
En dan het gezelschap ter plaatse. Onze mede hotelgasten zijn ons meer dan bekend. We hebben alles voor onszelf. Geen andere gasten. Ed T. en Pablo P. hebben beide gebouwen met bekenden vol weten te boeken, zodat we geen lamme duitsers op het terrein zullen hebben.
En dan op woensdagavond de 19de, of donderdagochtend de 20ste weer terug. Insiders zullen weten dat het evenement dan net begonnen is. Vanaf donderdag wordt het gewoon te druk in het dorp, en is voor ons de lol er gauw af. Wij hebben de pret om andere diehards te kunnen ontmoeten in de week ervoor. Of tochtjes te maken naar Italië of een ander buurland.
Nee, ook dit jaar zullen we ons weer gaan vermaken, en wil je zien hoe het er op dit moment daar uitziet? Kijk dan eens op een van de vijf webcams die er in Velden hangen. Zij geven een perfect beeld van de weerssituatie, en een overzicht over de See. Webcam Velden am Wörthersee
Volgende week meer over de vorderingen.



Wellicht tot daar.
Chris

>348=51
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote