
09-10-2006, 15:46
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
|
|
Bedenk wel dat bij een originele 16V blok de zuigerbodems ook nog eens extra oliegekoeld worden, maar ik heb hier een inmiddels al een 15 jaar oud duits tuningboek ( VW Golf, Scirocco, GTI/GTI 16V "Jetzt mache ich ihn schneller, auteur was Gert Hack) voor me liggen over de Golf 1 en 2, en daar staat in dat een gewone 8V blok met een 16V kop kan worden voorzien zonder al teveel veranderingen. Wat er in staat wat vervangen moet worden, zijn o.a. de zuigers, brandstofverdeler, inlaatspruitstuk en gasklep, verder moet het koelsysteem nog aangepast worden omdat bij een 16V de koelslangen een andere vorm hebben, de radiateur zelf hoeft niet vervangen te worden, tenslotte ook nog de uitlaat, een sterkere koppeling wordt aanbevolen.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)
|
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|