View Single Post
  #12  
Old 13-10-2006, 18:16
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Heb je een vermogensgrafiek van de testbank?
Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet...122 nm is echt veel te weinig....
Een 1800cc 8v met spruitstuk en nokkenas moet veel hoger kunnen komen, al is een 268 graden nokkenas wel relatief "tam".
Ik gebruik op dergelijk motoren meestal nokkenassen met een duratie van ongeveer 273-275 graden.
Na goed afstellen op een rollenbank kom je daarmee boven de 200Nm ( laatste 203 Nm@1920 Rpm)
Ik vraag me alleen af of je het koppel wel zo kan vergelijken; een GX is een K-jetronic motor, multipoint injectie dus, maar je gebruikt een carb....daarnaast heeft een GX een lagere compressieverhouding dan de PF kop die je hebt gebruikt.....

Als de carb goed zijn werk zou doen zou je dus veel meer koppel moeten hebben dan je nu hebt...

Ik zou je motor toch nog eens opnieuw af gaan stellen, het liefste op een rollenbank, maar desnoods gewoon rijdend.
De ontsteking afstellen volgens de specificaties van VW moet je eigenlijk nooit doen, de meeste VW's lopen dan gewoon niet goed....
Als je je kop hebt laten vlakken klopt van de standaard waardes zowiezo niets meer, zowel voor de ontsteking als voor het nokkenastandwiel.
Je hebt een verstelbaar nokkenastandwiel dus waarom probeer je het niet gewoon?
Ik zou als eerste de ontsteking zo afstellen dat de motor net niet meer pingelt, dus net zo veel vroeger zetten tot je tijdens gasgeven de motor hoort pingelen en de ontsteking daarna weer iets terugzetten.
Daarna zou ik de nokkenas telkens een paar graden verstellen.

Succes!
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote