View Single Post
Old 13-10-2006, 23:29
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder

Quote:
Originally Posted by bolku
Heb je een vermogensgrafiek van de testbank?
Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet...122 nm is echt veel te weinig....
Een 1800cc 8v met spruitstuk en nokkenas moet veel hoger kunnen komen, al is een 268 graden nokkenas wel relatief "tam".
Ik gebruik op dergelijk motoren meestal nokkenassen met een duratie van ongeveer 273-275 graden.
Na goed afstellen op een rollenbank kom je daarmee boven de 200Nm ( laatste 203 Nm@1920 Rpm)
Ik vraag me alleen af of je het koppel wel zo kan vergelijken; een GX is een K-jetronic motor, multipoint injectie dus, maar je gebruikt een carb....daarnaast heeft een GX een lagere compressieverhouding dan de PF kop die je hebt gebruikt.....

Als de carb goed zijn werk zou doen zou je dus veel meer koppel moeten hebben dan je nu hebt...

Ik zou je motor toch nog eens opnieuw af gaan stellen, het liefste op een rollenbank, maar desnoods gewoon rijdend.
De ontsteking afstellen volgens de specificaties van VW moet je eigenlijk nooit doen, de meeste VW's lopen dan gewoon niet goed....
Als je je kop hebt laten vlakken klopt van de standaard waardes zowiezo niets meer, zowel voor de ontsteking als voor het nokkenastandwiel.
Je hebt een verstelbaar nokkenastandwiel dus waarom probeer je het niet gewoon?
Ik zou als eerste de ontsteking zo afstellen dat de motor net niet meer pingelt, dus net zo veel vroeger zetten tot je tijdens gasgeven de motor hoort pingelen en de ontsteking daarna weer iets terugzetten.
Daarna zou ik de nokkenas telkens een paar graden verstellen.

Succes!

Bedankt voor de tips iedereen, maar vooral van jou Jeroen . Ik ben aldoor wel een beetje bezig met afstellen. Maar om een goede combi te vinden ben je toch wel wat langer bezig. Binnenkort als de sensor van de bank weer klaar is, dan zal ik even kijken of ik de auto wat redelijker wijs afgesteld kan krijgen.

Ik hoop dat het lukt, en anders meld ik me weer

Edit: Ik zal de grafiek nog even inscannen morgen..

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote