View Single Post
  #7  
Old 18-10-2006, 16:25
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Sterker nog: De poten vanaf de Polo 1f (met de opstaande rand voor de veer) zijn uitwisselbaar met de poten van een 2f (1994).
Daarvoor (polo 1) was het gat voor de onderste pen van de draagarmen van een andere afmeting (past dus niet), en waren er andere veren in gebruik. (vooral de bovenste veerschotels dienen dan gewisseld te worden.


De poot (waarin het patroon van de schokdemper komt te staan) is wel wat veranderd in de loop der jaren, maar is niet qua geometrie veranderd. Veranderingen:
- Aanhechting fuse is verstevigd (eerst met 3 hoekige aangelaste steuntjes voor de GT versie)
- bevestiging van de remslangen is ietsje veranderd (klipjes zijn gewijzigd).

Het is het mooiste/netste als je aan beide zijden het zelfde type poten plaatst. Het gros van de Polotjes 2 die je nu op de sloop vindt, hebben echter gewoon al de laatste type poten (gelijk aan 2f).

Meestal zijn deze latere type polo's te herkennen aan het VW logotje op de achterklep. Voor 1986 zat dit logotje er nog niet op, en stond er alleen volkswagen polo op de klep.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote