View Single Post
Old 22-10-2006, 22:37
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
opgezocht: temperatuurvoeler voor koelvloeistoftemperatuurmeter: voor statioinair toerentalstabilisatie te gebruiken. 1 polig zwart. nummer 049 919 501 OF 027 919 501

Tsja, oude thread maar wel on-top voor mij

M'n tempmeter in de dash geeft niets aan. De Radiator fan slaat wel keurig aan en af zoals het hoort. Nou heb ik deze mk2 pas kort en de vorige eigenaar vertelde dat die meter het bij hem ook nooit had gedaan (hij had deze auto sinds 2001 (toen is de gasinstallatie er uit gegaan volgens RDW).

Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest en ben tot nu toe tot de conclusie gekomen dat de bedrading een puinhoop is. Misschien door de uitbouw van de gas unit ofzo want her en der hangen losse stekkers (onder de dash en onder de kap), echt heel fijn dus

Affijn, bij de temp sensor zat een draad met een stevige breuk (zichtbaar) er in dus die draad t/m stekker op de sensor vervangen en dat helpt blijkbaar niet want de meter geeft nog steeds niets aan
Maar nou komt die draad die naar de sensor gaat uit een stekkertje tesamen met een andere draad, zeg maar een soort splitsing van 1 naar 2 draden.

Die tweede draad gaat ook naar de ene of andere voeler aan het spuitstuk en tesamen leken ze aan de andere zijde van die splitstekker de draadboom in te gaan. LET WEL, "leken" want bij nader onderzoek blijkt er een extra draad naast de draadboom te lopen en die verdwijnt ergens door het schutbord naar achter de dash. Een gewone zwarte draad dus ook niet op kleur terug te vinden onder de dash want daar ligt nog een reeks zwarte.
Maar...... voor hij door 't schutbord verdwijnt zit er ook nog een gammele aftakking aan (hebben ze een stukje draadmantel weggehaald en een draad om het bloodliggende koper gewikkeld (zelfs niet getaped ofzo) en aan de aardedraden bij aangesloten bovenaan op een klepdeksel bout.
Los van dit prutswerk lijkt het mij een wat vage verbinding want dan kan die temp sensor sowieso volgens mij nooit meer werken, toch

Oke, lekker zooitje dus zoals je ziet met als gevolg dat ik geen flauw idee heb welke draad ik nu moet hebben om die tempmeter op de dash aan de praat te krijgen. Het is een PN blok (mk2 is 1.6 bj. '91)

O ja, die andere "voeler" aan het spruitstuk (aan de schutbord zijde), iemand een idee wat dat voor een voeler is? Kan het ding namelijk nergens vinden in tekeningen of zou dat een left-over zijn van die gas unit? Kan er desnoods wel foto's van maken maar misschien weet iemand het ook zo wel? Misschien moet die nu juist weer wel aan die aardedraden aangesloten zijn? Lijkt me trouwens ook sterk want het is ook een enkeldraads sensor net als de temp sensor maar you never know

Alvast bedankt.
Reply With Quote