Thread: Mijn Golfje!
View Single Post
  #33  
Old 23-10-2006, 21:29
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wat doet dat met de motor?
Een EV, wat is dat voor blok?

Moet ik hier verder nog iets op aanpassen daarna?

Edit: Een afgedraaid vliegwiel zorgt er trouwens voor dat je motor sneller op toeren komt, maar ik heb gelezen dat in sommige 1600 motoren de vliegwielen van een 1300 geplaatst kunnen worden die door hun lagere gewicht ditzelfde resultaat brengen.
Deze vliegwielen zijn dan natuurlijk al bij VW gebalanceerd en zijn in orde, maar is er voor de RP motor ook zo'n oplossing?

En zoals Cruijff altijd zegt: ieder voordeel heb zijn nadeel. Wat is het nadeel van zo'n afgedraaid vliegwiel. Kan me namelijk voorstellen dat je in no-time door je koppeling heen zit. En dat maakt het project d'r niet zo echt goedkoper op.



en nadeel van een afgedraait vliegwiel is dat hij lichter is, dus zou je een bult opgaan dan verlies je eerder snelheid. nu zijn er in nederland niet veel bulten van belang, en heb ik ook al eens begrepen dat dit nadeel zeer klein is.

Wat wel een nadeel is als je hem erg verlicht is dat je motor stationair slecht loopt. dan moet je je stationair toerental hoger stellen om hem überhaupt rond te laten komen. Dat is ook de reden waarom race motor altijd zo staan te jengelen als ze stationair draaien.

en een hoog stationair toerental kost natuurlijk wel weer meer energie, vooral als je veel voor stoplichten staat.

Het licht er ook vooral aan hoe ver je gaat. als je je vliegwiel van 3 kilo vervangt door 1 van 300 gram dan zul je een heel felle gasreactie hebben, maar zal je een stationair toerental hebben als een straalmotor
btw, die getallen hebben geen inhoud

db
Reply With Quote