View Single Post
Old 26-10-2006, 17:08
ben ben is offline
Forum Newbee

ff voor de duidelijkheid, om meer inzicht in deze 'zaak' te krijgen zal ik beknopt om schrijven wat er is. ik heb zonder vooraf te weten een duitse type 2b uit 77 gekocht. dit is mijn droom bak! gesloten uitvoering super stoer!
het plan was om het mechanische gedeelte en al het laswerk snel te restaureren om zo snel mogelijk mobiel te zijn! veel tijd en moeite later naar de rdw voor een kenteken overschrijving plus apk. de keuring haalde de bus net niet: afstellen dimlicht, 1 band te weinig profiel, handrem arfstellen, en koker rechts voor kapot. meer niet! alle punten in orde gebracht en weer naar de rdw. nu hadden ze weer nieuwe dingen gevonden (terwijl bij een herhalings keuring alleen naar de lijst gekeken wordt) meer roest schade aan de kokers, en ontbrak de stabilisatorstang die ik op aanraden van de rdw eraf gelaten had! dus alles in orde gemaakt en weer terug! blijkt dat al het las werk, ook van de vorige keren, niet voldoet dus weer afgekeurd!
ik mag dan wel een 'forum newbee'zijn maar dit is niet mijn eerste oldtimer die ik opknap en heb het samen met een vriend gedaan die al acht jaar ervaring heeft in vw bussen! we zijn dus op zoek naar een makkelijkere oplossing.
Reply With Quote