Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Waar zit hem dat verschil dan in Hajee? Moet je de wagen dan niet op camperkenteken maar op een personenwagenkent. zetten? (Dus ook niet in het kwarttarief vallen  )
En hoe is dat met campers die op "grijs kent." platen rijden? Is dat afhankelijk van het gewicht, of van de uitvoering?
Greetz Ron
|
je kunt een europese typegoedkeuring op een camper hebben,
dan wordt het voor ons een"geel"kenteken camper(personenauto kenteken)
is er geen europese typegoedkeuring, dan wordt ie toegelaten op bedrijfsautokenteken,(toelatingseisen zijn minder zwaar dan een personenauto, gordels zitplaatsen, remvertraging en dergelijke)
dan krijgt ie een "grijs"kenteken.
of ie voor het kwarttarief in aanmerking komt maakt niks uit, dat heeft daar niks mee te maken, heeft er alleen mee te maken dat ie naast de vereiste camperinrichting(zitplaatsen,-slaaplaatsen, bergruimte en een kookstel)
ook voldoet aan de fiscale eisen wat betreft de minimum stahoogte(
en weet niet precies de afmetingen ervan, da's weer de belastingdienst/douane die die regels bedacht heeft)
maar zeg maar minimaal 170 hoog, en dan 100x70 (als voorbeeld)
daarom heb je tegenwoordig zoveel hefdaken, want dan voldoen ze blijkbaar wel aan de minimale stahoogte, en hoef je dus slechts een kwart tarief belasting te betalen..