
10-11-2006, 18:17
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
|
|
Quote:
Originally Posted by Golf_Kompressor
Er zijn al aanpassingen gedaan aan het blok.
Hij heeft al op de 240 Pk gezeten de G-lader drukte toen 1,4 bar......
Heeft ie nu al meer dan 1,5 jaar mee gereden....
|
Dat is ook waarom jij je Glader hebt kapot gedraaid.
Een Glader is een luchtpomp, geen compressor.
Zal het simpel zeggen, de lucht de Glader maakt, moet je in de motor kwijt kunnen. Doe je dat niet, verlies je rendement.
240pk is met 1.4bar een teken dat de Glader teveel druk opbouwd, en de motor te weinig lucht op eet.
Daarmee sloop je de fragiele luchtpomp die Glader heet.
Een fatsoenlijke compressor die echt vermogen maakt op een 8V G60 motor, moet ik nog tegenkomen.
En het moet toch echt wel mogelijk zijn.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
|