16-11-2006, 18:21
|
VW Addict
|
|
|
|
Tank reinigen. (golf1)
Vandaag was het na 1.5 jaar sturen helaas raak. Ik kom stil te staan  .
De benzinemeter stond al halverwege het rooie. Maar ik dacht dat ik het wel zou redden. Toen het rooie gebied bijna was afgelopen de auto op een parkeerplaats
langs de a28 gezet (ja die beruchte ja) en maar 3 liter benzine in de tank gegooid (altijd bij me). Na weer 1 a 2 km gereden te hebben begon de auto te stotteren en te stoten. Auto op de vluchtstrook gezet en na even gedacht te hebben, het benzinefilter losgehaald en flink hard in de leiding (richting tank) geblazen. Nu kon ik weer een flink eind doorrijden. Bijna bij huis begon het weer en weer de leiding doorgeblazen.
De conclusie had ik zelf al wel getrokken. Vieze tank. Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze het beste schoonmaken en moet de tank er daarvoor onderweg? Deze heb ik dus wel weer helemaal volgegooid.En zit er een
benzinefilter in de tank?
Tevens schommelt de motortemp nogal. Als ik normaal rij dan staat de meter keurig in het midden of er net onder. Maar stationair schiet ie aardig vlot omhoog. De fan slaat wel aan maar erg laat. Zelf heb ik al wel de achterruitverwarmingschakelaar aangesloten op de fan zodat ik deze zelf aan en uit kan zetten. Vloeistof is op peil en waterpomp is net nieuw.
|