Thread: lasvraagje
View Single Post
Old 18-11-2006, 13:51
airkoelt airkoelt is offline
Forum Newbee

Default lasvraagje

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum en ik zit met een vraagje... Ik ben bezig met een splitbusje te restaureren, er is niet zoveel werk aan , enkel de laadvloer en wat chassistukken moeten vervangen zijn...

Nu zit ik wat met probleem met het lassen. Ik ben nog een leek in lassen , ik kan wel voorbeeld 2 platen van zelfste dikte goed aan elkaar proplassen, maar nu moet ik een Outtrigger (dachtik dat het zo noemt) aan mijn chassibalken lassen. Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe ik deze moet vastlassen... Is de instelling hiervoor dezelfste als voor 2 dunne plaatjes die ik proplas of is dit anders? Ik had al es geprobeerd om een stukje plaatwerk(van 0,8mm) aan mijn chassisbalk te punten(chassisbalk is veel dikker van plaat) en dat lukt me niet... Ik kan wel mooi het gaatje toebranden, maar het dunne plaatje blijft niet aan het dikkere chassistuk hangen Het brand er niet genoeg in

En als ik dan een seconde langer mijn laspost ertegen zet (zodat alles mooi doorgebrand is door de dikkere plaat) dan komt alles zo warm dat mijn dun plaatje heel wegbrand Is mss maar een domme vraag, maar zou dat toch wel graag weten hoe ik 2 platen van verschillende dikte aan elkaar proplas zodat deze las toch heeeel sterk is!!!

Ook een vraagje: waar ik ook moeite mee heb, is het lassen van 2 stukken die bvb onder hoek van 90° op elkaar staan... Dan probeer ik mooi in die naad te gaan, maar mijn las brand altijd in de ene plaat of de andere plaat, maar nooit recht op de naad... Ik mik nochtans goed met de toorts , maar de las smelt de 2 plate niet mooi samen

Bedankt alvast!
Reply With Quote