21-11-2006, 19:33
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Dirtbag je was me net voor
Daarbij hangt het erg van de Oliemaatschappij af wat de samenstelling is qua toegevoegde smeermiddelen en "reinigingsmiddelen"
Ik ben afgestudeerd op dit onderwerp en dan met name Shell V-Power. Daaruit bleek ook dat de verbranding van V-power (die zoveel beter zou verbranden) in vergelijking met Euro 95 maar een marginaal verbeterde prestatie geeft, nog niet meer als een procent. Oftewel, daar merk je helemaal niks van
Of Shell V-Power de motor ook beter reinigt (een ander voordeel van V-Power) dan Euro 95 hebben we toen helaas niet kunnen vergelijken.
|
ach met v power heb ik ook nog ergere dingen gehoord, m'n broer had het in een [onnoembaar merk] gegooit, en daarna is er niets dan problemen geweest met het ding. ik heb toen die auto ook nog overgekocht en aan geknutselt en daarna ook nog 1,5 jaar in die auto gereden.. afgeleverd op de sloop.
voordat ik ermee kon rijden heb ik de cillinderkop eraf moeten halen en kleppen vervangen. 2 gebarsten kleppen. maar er was wel meer mis met het ding. ding was blijkbaar niet ontworpen voor een gebruiksduur langer dan 13 jaar en 160.000 km
db
|