Beste vw vrienden,
hier alvast een paar foto's we zijn al aardig op weg met het blok dit weekend wordt die ingebouwd, hieronder een kort overzichtje van de afgelopen dagen

het kale onderblok zoals ik hem gekocht heb

hier m’n keukenkastjeJ onderin de nieuwe cilinderkop bovenin de nokkenassen, koppakking en dergelijke
dan is het nu een kwestie van het oude blok, een PL 16V, uit de golf halen, en alles schoonmaken en wat nog gebruikt wordt netjes spuiten en overzetten

hier het ouwe blokkie met 2 ton en een beetje km’s (geloof ik)
het volgende is alles wat er aan vastzit en in de weg zit (motorkap) eraf halen zodat je overal een beetje fatsoenlijk bijkan en dus niet je handen open hebt liggen op het eind van de dagJ
de golf na de openhartoperatie, zonder hart………
hieronder de PL hoe die deruit is gekomen
dan begint nu het mooie werk alles in elkaar zetten, gelukkig ben ik gezegend met een vriend die monteur en die me bij alles heeft geholpen, hij heeft het meeste montage werk gedaan. Ik ben meer geschikt voor het sloopwerk……zeggen ze
de hele cilinderkop moest nog in elkaar worden gezet

de cilinderkop met de nieuwe hydraulische stoters, geen mechanisch stoters dat is nog niet nodig
dan moet alles op elkaar worden gezet dwz de kop op het onderblok met de stalen (g60) koppakking ertussen. Om te bewijzen dat ik niet alles heb laten doen hieronder even 2 actiefoto’s

het aandraaien van de kopbouten
dan nu de grootse k*tklus het optijd zetten van de onsteking nokkensassen en dergelijke zijn we tot 23.30h mee bezig geweest, maar het staat nu goedJJ
zo dan schieten we al een heel end op kleppendeksel erop en dan zit het meeste eral op, op de onderste foto (het was al laat) het blok met inlaat erop, dat was gisteravond.
zoooooooo dat was het tot vandaag, vanavond ff oliefiltertje derop en dan kan het blok er zondag in. Zodra ik meer foto’s heb vul ik het wel weer aan
grtz maarten