Ik heb dus een golf 2 met een 1300 NZ blok, en ik hoor sinds enkele weken een toerental afhankelijk getik onder de kap.
In eerste instantie was het niet erg luid en dacht ik dat mijn uitlaat koppeling achter de kat los begon te komen, echter vandaag viel me op dat het veel te schril is voor de uitlaat. Ik ben nu bang dat het een hydraulische klepstoter is die staat te tikken.
Ik ben er echter niet helemaal zeker van of een NZ hiervan voorzien is (hoop het haast van niet)
Het is niet afhankelijk van de motor temperatuur, dus bij koude motor is het net zoveel lawaai als bij warme motor, echter ik heb wel het idee dat het belastingsafhankelijk is. daarom dacht ik in eerste instantie dat het de uitlaat was.
Misschien heeft het ermee te maken, bij koude motor loopt hij onregelmatig, net alsof 1 cillinder het rustig aandoet. bij warme moter heb ik hier geen last van.
Ik heb nog niet gekeken naar de uitlaat of dit nog goed dicht zit.
Dus:
A) heeft een NZ hydraulische klepstoters?
B) hoeveel kost een revisie setje hiervoor , ervan uitgaande dat ik dit zelf doe (heb zelf een MTS autotechniek opleding gedaan en ben bezig met HTS-A) en heb met m'n vorige auto ook een kleppen staan vervangen.
C) als het niet de klepstoters zijn, wat kan het dan zijn, indien nodig kan ik een geluidsopname maken.
D)bij vorbaat dank
db