
30-11-2006, 22:46
|
No personal life
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
|
|
Dit klopt idd.
Maar een klepstoter hoor je duidelijk wanneer deze begint te tikken.
Ik zou ook eens proberen te achterhalen waarom één cylinder niet altijd meedoet.
Lek uitlaatspruitstuk kan ook een kloppend geluid maken.
Injectoren maken een zacht tikkend geluid, als relais.
Misschien dat je met een lange schroevendraaier aan een oor kunt achterhalen waar het getik vandaan komt?
Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Shit....
Het vervangen van deze is toch niet veel meer dan het eruit trekken van de nokken as en de klepstoters eruit trekken en vervangen? is het dan raadzaam om alle stoters tegelijkertijd te vervangen of alleen degenen die ook echter kapot zijn?
ik heb inmiddels gekeken in de haynes boek, in een pdf, en daar staat dat ik de motor moet laten lopen tot de fan aanslaat en dan uit, kleppendeksel eraf en dan met een wig kijken of de stoter meer dan 0.1 mm kan bewegen, als hij dat kan moet ik hem vervangen. ik neem aan dat dit klopt ?
mvg
db
|
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
|