om jullie op de hoogte te houden
Ik ben er zaterdag mee bezig geweest, na wat spelen met het gas hendeltje en uiteindelijk wat zaagsel. bleek dus het uitlaatspruitstuk ergens lek te zijn. (het zaagsel werd weggeblazen door de uitlaatgassen)
Ik heb het stuk ijzer eraf getrokken, ik netjes bestuderen van alle kanten, is het niet lek... ik de pakking goed bekijken. blijkt er een "roetkanaal" bij de eerste cillinder te lopen naar linksonder. (de cillinder het dichtst bij het vliegwiel) blijkbaar heb ik de pakking er dus tussen uitgeblazen....
ik naar de brezan, nee, wel de complete koppakkingset, maar kijk eens bij dat motoren revisiebedrijf daar en daar.. ik erheen, hele zaterdag gesloten, (was in epse) ik naar apeldoorn naar en ander bedrijf dat ik daar ken, zaterdag van 12.20 gesloten.. het was 15.00.
Ik weer naar huis. toch voor de gein de lokale garage geprobeert, tja word wel even bestellen, het zal maandag of dinsdag worden. mij best, is in ieder geval goedkoper dan een komplete koppakking set...
ik heb alleen twee draad einden afgebroken bij het loshalen. nu weet ik niet zeker hoe ik die kan verwijderen om de nieuwe erin te zetten. eentje is een draadeind die in de cillinderkop zit, daar heb ik nog 15 mm draadeind. het andere draadeind is 1 van de vier die de voorpijp aan het spruitstuk houdt. heetstoken zal wel geen zin hebben hiervoor
ik denk dat ik er eerst een beetje op ga tikken met een hamer om alle corrosie los te rammelen en daarna met een grote tang erop, als dat niet werkt misschien een moer erop lassen en dat proberen, maar een lasmoer breekt bij mij meestal nog sneller af. als eindoplossing afzagen uitboren en opnieuw tappen, maar daar ben ik absoluut geen fan van
heeft iemand anders nog een idee? ik heb niet zo'n draadeindop die ervoor bedoelt is... ( en de brezan kent ze wel maar daar houdt het mee op) weet iemand hoe zo'n dop heet?
het is eigenlijk een holle pijp waar je met een sleutel op kan, in de wand is een wielletje gemaakt. je schuift het pijpje op draadeind, en het wielletje in de goede richting, als je dan kracht zet bijt het wieletje in het draadeind en kun je de dop eruit draaien.
db