22-04-2004, 14:10
|
 |
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
|
|
|
|
het zomer gevoel
Je kijkt op de klok en ziet dat je vandaag weer je uren hebt gemaakt al het werk dat voor vandaag gepland stond is afgewerkt....oftwel naar huis....je groet iedereen en pakt je spulletjes loopt het kantoorpand uit de parkeerplaats op....je auto staat te branden in de zon...je gooit hem van het slot af stapt in...legt je spullen op de bestuurdersstoel ....sleutel in het contact en starten..auto in zijn achteruit en je rijd weg...en juist op dat moment..op dat moment vergeet je alles van die dag en bedenk je wat je met de rest van de dag gaat doen....de zon schijnt heerlijk....dakje open...ondertussen zet je lekker je brilletje op en doet ook snel nog je zijraampje open...radiootje aan...en genieten maar... stoplichten weer linksaf de snelweg op...iedereen rijd door ...als ze dat nou eens s`ochtends deden..naja..tis einde van de dag dus rustig aan..auto rustig op toeren laten komen en netjes doorrijden naar de 100km/h...invoegen..en al snel komen er auto`s van links je voorbij..allemaal raampje dicht dikke lease auto`s..airco vol aan en microfoontje naar zijn mond waarin ze driftig aan het praten zijn...lijkt me een fijne manier om naar huis te rijden :&..
nee das niks gewoon lekker raampje open en muziekje aan..ontspannen geen gestress en raampje blijft gewoon open met 100 km/h is dat nog goed te doen..de zon brand gewoon en is heerlijk warm..ondertussen ff met de mfa de olietemperatuur bekijken..ow 95 graden valt mee..is goed op temperatuur dus..gas wat meer in..3300 rpm en de 120+ is bereikt..rustig aan tijd zat hoeft nergens voor op tijd te komen eten thuis is ook nog niet klaar dus nog lekker genieten van de reis..op weg naar huis. ondertussen kom je vrahctwagens tegen...is altijd mooi omte zien..die reuzen vergeleken met een golfje 2 zijn ze erg groot.het mooiste is om even in de cabine te blieken en te kijken wat een chauffeur aan het uitspoeken is..soms zitten ze druk te bellen of krantje te lezen of ze kijken even naar je omlaag....vrachtwagens rijden zelden alleen er is er altijd wel eentje inde buurt..dus je haalt de vrachtwagen en tuft lekker door...en ja hoor daar is er nog eentje..rustig door rijden en je zit erachter...gas loslaten er er rustig naartoe laten rollen..doe je dit precies goed da zuigt een vrachwagen je zo mee..zodra je dit voelt kopeling weer klein tikje tegen gaspedaal en je rijd zo de helft minder benzine op....en dan pas merk je hoe licht en klein een golfje is...
afslag Nieuwkuijk..die moet ik hebben ik voeg uit en kom dan op een t-splitsing..altijd staan er wel 5 of 6 auto`s voor me te wachten omdat er weer eentje te traag is met het kiezen van het juiste moment....komt een auto aan waar ze makkelijk voor had kunnen gaan...en weer eentje en weer eentje..is maar goed dat het niet ochtend is..want dan is je reactie drastisch anders..de zon..heeft veel invloed op een mens...hij schijnt en alles begint anders te leven....het is zomer...en ik zit op kantoor..zodra het tijd is om naar huis te gaan ga ik graag...als het regent maakt het me minder uit..dan is het niet erg om een keertje over te werken.
Ik volg nog een opleiding zodra mijn stage erop zit begint voor mij een periode van 2 maanden dat ik op me luie reet in de zon kan hangen.
het is lekker weer buiten tijd om naar huis te gaan?
|