13-12-2006, 00:58
|
 |
6k and counting...
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by J_Fix
Heb nu alleen even een vraagje over het slopen van de andere. Ik wil 'm eigenlijk kaal strippen en de bruikbare onderdelen opslaan (komen er later ook nog wel wat van op de verkoop topic verwacht ik) en heb ook eigen ruimte maar zit me even af te vragen hoe ik dat m.b.t. de tenaamstelling / wegenbelasting aan moet pakken.
Wat is de meest praktische (of vereiste?) oplossing? Moet je dan zelf het kenteken opsturen naar de RDW of hem laten opschorten of zo?
Als hij kaal is wil ik het restant op laten halen als schroot of mag dat alleen naar een auto slopersbedrijf? Of is er op het forum iemand die belang heeft bij zo goed als kaal geripte mk2's?
Alvast bedankt voor tips en info.
|
Voor het slopen / kenteken / belasting verhaal:
Brief sturen naar de RDW met als onderwerp: 'Sloop in eigen beheer'.
Vermelden dat je de vloeistoffen en schadelijke onderdelen keurig hebt afgeleverd bij een inzamelpunt.
Bij die brief voeg je de kentekenbewijzen zodat de RDW het kenteken uit de registratie kan halen.
Kijk maar eens op www.rdw.nl, daar staat wel een hoofdstuk over slopen.
Wat wel handig is: als je de papierwinkel aan de postbode meegeeft dat je het aangetekend doet.
Toch een idee van zekerheid dat het spul aankomt, je krijgt dan van de RDW de ontvangstbevestiging teruggestuurd.
Je moet het casco afvoeren naar een oudijzerboer o.i.d., slopers hebben hier vaak geen intresse meer in.
|