16-12-2006, 19:13
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
|
|
Diesel tuning vraagje
Hallo luitjes!
Zoals jullie dus wel hebben kunnen lezen, heb ik een golf 2, 5 deurs diesel. Het is de zogenaamde milieudiesel, de 60 pk variant... In begin was ik wel tevreden, maar je voelt 't wel aankomen, hij is inderdaad wat traag... Kan mee met het huidige verkeer, maar ook echt niet meer. Eigenlijk zou ik wel iets meer prestaties willen in deze auto, dus er zou eigenlijk meer vermogen uit het motortje gehaald moeten worden. Nou moet dit niet ten koste gaan van zijn betrouwbaarheid en levensduur eigenlijk, en het hoeft ook geen race auto te worden, maar een beetje vlotter... Ik heb gehoord dat er hier ergens meer mensen zitten met zo'n opgefokte 60 pk diesel. En heb ook gehoord dat een topsnelheid van rond de 175 er zeker in moet zitten. Niet dat ik dat ga rijden, maar toch dat ik iets meer over heb...
Mijn vraag is dus, wie heeft er meer zo'n ding, wat heeft diegene er aan gedaan, en wat zijn ongeveer de specificatie's na de aanpassingen? Hoe betrouwbaar is het, en wat doet het met je verbruik... Wat zijn ongeveer de kosten voor bepaalde aanpassingen...
Je mag natuurlijk ook antwoorden als je niet zo'n ding hebt 
'67 1600A Limousine
|