Intercooler is wel voor de erg gevorderden, er zit al heel wat meer in zonder IC. Zonder IC moet je nog zeker bij de 90pk kunnen komen.
Inderdaad de stop indraaien (die met het zegel en de contramoer) waar marco het over heeft. Dit doe je net zo ver totdat je het stationair toerental niet meer lager krijgt met het terugdraaien van de stationair stelbout.
Je boostpin verdraaien naar de meest extreme kant, of verwisselen voor een aggresievere.
Van het overdrukventiel in het inlaattraject de slang loshalen en afdoppen.
Het leidinkje van turbohuis naar wastegate-actuator onderbreken en afdoppen (wel erg cru, maar resultaat is 1,5+ bar). Beter is om een turbodruk regelsetje te scoren op ebay, maar kost €100.
Als je dan nog harder wilt (vooral voor het maximale toerental en de topsnelheid) moet je de 'governer modificatie' toepassen. De Bosch dieselpompen hebben namelijk een systeem wat bij oplopende toerentallen de brandstofvoorziening steeds verder dichtknijpt. Dit willen we dus niet
Info, uitleg en details over dit alles vind je op deze sites (echt doorlezen, veel waardevolle info!):
http://dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm (gaat over rookstop en boostpin)
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=700 (meer discussies en vergelijkingen van boostpins)
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579 (gaat over 1.9TD, maar boostpin plus fueling adjustment verhaal is zonder meer van toepassing op 1.6TD)
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=157 (gaat over modificatie van de governer)
De kans ik trouwens groot dat jouw milieudiesel een geknepen pomp heeft. Of dit m nu slechts in de boostpin en afstelling zit, of ook in de afmeting van de plunjers, weet ik niet. Zou je moeten onderzoeken.
Ik heb in mn hoofd zitten dat een ecodiesel zoals de jouwe 8mm plunjers heeft en een 'echte' TD (zoals JR) 9mm.