17-12-2006, 09:52
|
 |
VW Enthousiast
|
|
|
|
Persoonlijk zou ik het gewoon bij dot 4 houden. Deze remvloeistof is goed genoeg voor sportief gebruik. Als je toch betere vloeistof wil gebruiken dan zou ik voor dot 5.1 gaan en geen dot 5.
Misschien is het wel handig om te vertellen waarom je het wilt gebruiken. Ik las in je eerste post iets over verversen, geen lakaantasting etc. Maar wil je echt op een circuit gaan rijden ofzo?. Vergeet niet dat dot 5.1 ook geregeld vervangen moet worden aan de hand van het gebruik. Sommige lui die geregeld op een circuit rijden verwiselen om de 4 week hun remolie.
Door stahlflex leidingen te monteren heb je een iets harder perdaal. Dat weet iedereen. Wat vele niet weten is dat het nog een positieve eigenschap heeft: het laat minder water door dan rubberen slangen. Dit verlengt de levensduur van je remolie. Ook het rempotje moet goed dicht zijn (op het ontluchtingsgaatje na)
Dot 5 is een olie die op siliconenbasis is. Totaal anders dan de dot 3 dot 4 en dot 5.1. Alleen als je het remsysteem opnieuw opbouwd, dus alles nieuw, kun je dit gebruiken. Remcups etc mogen nog niet eerder in aanraking zijn geweest met dot 4. Alleen dan kan dot 5 voordelen hebben.
|