View Single Post
Old 17-12-2006, 13:49
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Talking Mijn Golf Function!

Afgelopen vrijdag eventjes naar Gouda op en neer geweest. Nouja, eventjes. Door een brandend treinstel in Eindhoven waren we 4 uur langer onderweg dan aanvankelijk de bedoeling was. NS, bedankt. Maar toch aangekomen om de sloper van €100,- op te halen.

Eenmaal daar aangekomen bleek dat de Golf toch wel iets anders uitzag dan verwacht, en van het ergste uitgaande kon dit alleen maar goed nieuws betekenen.

Erg vuil was ze wel, maar na een weekend poetsen zag ze er al beter uit.

Binnenin was het een grote asbak en een verzameling van vunzigheden en smerigheid. Maar ook dit is verholpen, en onder alle troep kwam dit vandaan:

Het gaat om een Golf 2 uit 1992 met een rikketik met 1300cc. Beetje schamel qua vermogen, maar het motortje loopt prima. Tot voor kort alle beurten gehad, en ook bijna alles bij de VAG-dealer.

De plannen:
- Andere achterbank (van een function, die zit er nu namelijk nog niet in).
- Bumper er op zetten.
- Roest weg halen.
- Verlagen.
- Misschien andere achterlichten. GTI of vol-rood.
- Andere wieletjes en goede banden. Die zijn namelijk op.
- Nieuwe hemel. Deze heeft een paar gaten. Van een potlood ofzo.
- Paar andere kleinigheden afwerken. Maar dan wel origineel, onopvallend.
- Nog meer poetsen!

Verder staat er niet veel bijzonders gepland.

Dank gaat uit naar Martijn (jetta mk1 '82 ) voor de bemiddeling en Andreas (mijn Bruderschen) voor het co-ownership. Anders zou ie me te duur worden, en ik moet dat joch toch de goede kant uit sturen. Voor je het weet heeft ie een Alto of een Peug ofzo.
Is dus ook eigenlijk ONS Golfje, en niet de mijne. Maar als ik de titel ONS Golfje er boven zet hebben we dalijk een gemeenschappelijke Volksforum-tuut. Da's niet de bedoeling!
Danku, heren!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote