
26-04-2004, 17:03
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
HUH?
Volgens mij gaat er iets mis in regel 2..
Motor verdraaien tot cilinder 4 op 'gesloten' staat is voor het 'op tijd zetten' van de distributie. (ja, dat is inderdaad iets heel anders dan wat bedoelt).
Maar goed:
Volgens mij: Zo verdraaien zodat de nokken van de te stellen cilinder omhoog staan.
Speling: met de voelermaat onder nokkenasdoor, over sleeptuimelaar heen
met die 'voelermaat' ertussen dat ie 'net nog lekker/net niet meer lekker' glijd.
inbus 7 (niet in de standaard doppendoos) om te verstellen, en JA ze zitten GIGANTISCH vast (lijkt t)
D'r zit een verschil tussen koud en warm afstellen
Speling 'koud': inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm
Speling 'warm': inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm
Koud is beter, want dan zit er geen verloop tussen de begin warmte (1e cylinder) en de warmte van het blok als je eenmaal bij cylinder 2 uit komt)..
nog een tip van de meester: zonder bougies (je bent toch met een beurtje bezig?) heb je geen compressie, en draai je de motor een stuk makkelijker rond
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|