View Single Post
  #1  
Old 28-04-2004, 17:51
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default luchtweger 924 , 16v spinnekop op GTI type 1

Nu is een vriend van me bezig om zijn golfje 1 met 1600 EG motor aan het rijden te krijgen. Nu heeft hij het volgende eraan gedaan :

een bewerkte inlaat gemonteerd van een DX
een luchtweger van een Porsche 924 met K-jetronic
een benzineverdeler (spinnekop) van een 16v KR.
injectors van een 16v.

De luchtweger is beduidend anders van diameter (binnenin) dan van een gti of 16v.
De spinnekop van een 16v levert meer benzinedruk bovenin, in combi met de injectors.

dus de luchtaanzuiging is vergroot naar mijn mening , en de benzinetoevoer ook!

Graag jullie mening hierover.......

Zou een audi 2e gasklep nog meer leveren icm een warmloopregelaar met vacuum?
Reply With Quote