View Single Post
  #4  
Old 30-04-2004, 18:31
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik vraag me af of je wel meer brandstof door deze setup krijgt....
Als de luchtweger van de 924 groter is, zal deze minder ver opgetild worden bij een gelijk toerental, hierdoor zal ook de regelschuif in de spinnekop minder gelicht worden met minder benzine als gevolg.
Als de diameter gelijk is, maar de vorm anders, dan zou het misschien wel eens kunnen werken, maar ook weer afhankelijk van de verschillen in de geometrie tussen de 16v en 924 luchtweger.....



Kon het niet mooier uitleggen.
De hoeveelheid aangezogen lucht zal bij een 1600cc motor te weinig opbrengst geven.

Ombouwen naar een Digifant zou wel een oplossing zijn.
Alleen weet ik niet of de injectorhouders zo in die kop passen.
Maar afblinden en in het spruitstuk plaatsen zou ooknog een optie zijn.
Weet dat de youngtimers dikke vermogens uit 1600 halen.

http://smotorsport.free.fr/videos/Egidio-circuit.mpg
Reply With Quote