View Single Post
  #2  
Old 30-04-2004, 21:08
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Kever is niet stug als hij niet verlaagt is.Is dan zeker wel comfortabel te noemen.Het blijft een primitieve auto waar niks op zit.

Het aangrijpingspunt is sterk afhankelijk van hoe hij afgesteld is en hoe de staat van de koppeling is.Ik zou me daar geen zorgen over maken,went van zelf.

Sturen gaat superlicht,iets te licht eigenlijk,komt doordat al het gewicht achterin zit.Daarom rijden de meeste ook met een hoop gewicht in de bandenbak ipv reservewiel.Dit scheeld enorm in de zijwind gevoeligheid als je flink gewicht voorin hebt liggen.

Bus is weer heel anders omdat je bovenop de voorwielen zit(andere vering,besturing en rij eigenschappen.).

Bij een Kever staan de pedalen dit vergt enige gewenning.Je moet nm. je voet compleet optillen om te remmen.In het begin is dit ff zoeken.(Bij een normale auto (op Porsche 911 en Kever na) hangen de pedalen.)
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote