View Single Post
  #5  
Old 02-05-2004, 07:04
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Ik weet niet wat die 2 flesjes doen die jij daar hebt afgebeeld,
maar oktaan boosters in het algemeen brengen het oktaan getal (niet gehalte!) van de benzine in je tank met een paar 'nummertjes' omhoog (zie verpakking: 1 flesje op 60 liter bijvoorbeeld met 2 stapjes, of op 30 liter 4 stapjes..)

is 'erg handig' als je een tank vol Ron91 flikkert (want dat ben je gewend met je standaard Polo), en hij gaat ineens enorm pingelen (want er ligt een hoog compressie blokje in. Of: als je standaard Ron98 tankt, en je wilt eens proberen of ie ook op 95 loopt zonder te pingelen, maar hij pingelt als de ziekte..


Voor een G60 (met klopsensor) zal de top wellicht ietjes hoger liggen..

'verhaal wat ik ken':

Gozer met G40 (ongechipt, standaard) merkt weinig verschil tussen Ron95 en Ron98. Tankt dus uit zunigheid ron95.
Gozer chipt de zaak, maar blijft Ron95 rijden.
D'r gaat nix stuk, want t blok heb een klop sensor (dus pingelt niet)
Maar; Gozer vind chip maar weinig doen...

Gozah gaat wel eens knallen in duitsland.. ding loopt 195 op de teller.
Gozah tankt dan eens Ron98 (was toch in dtslnd, en daar is t iets goeikoper)..
loopt die G40 ineens 205! op de teller..

Dus: mijn 'concl': voor G40 (en G60, en wellicht andere motoren met kloksensor) : hoger oktaan getal KAN topsnelheid verhogen. en dat KAN met oktaanbooster, of door Ron98 te tanken..

Wil je eens testen of je met Ron100 nog harder kan knallen? V power tanken in Duitsland (niet in nederland), OF oktaanbooster erin flikkeren
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote