
25-01-2007, 12:04
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: May 2005
Posts: 280
|
|
Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ow ja.
Wat is het nu voor een uitvoering? (Benzine of diesel) Bij een benzine moet je hem om laten keuren, dit is alleen mogelijk met een golf 1 (t)d blok. Je hebt bij het blok bewijs van afkomst nodig. Keuring kost 57 euro, laten wegen van de auto ik meen 20 euro.
(Ik heb onlangs 2 stuks (golf en golf cabrio) om laten keuren naar diesel.)
Mocht je geen in een type 1 geleverde motor plaatsen (zoals jij doet) en hem dan naar de rdw brengen, dan verwijzen ze je door naar Lelystad. Daar moet je heen voor type goedkeuring. Rij eigenschappen test (bij meer als 40% vermogens winst), remtest (bij meer als 40% vermogens winst), geluidstest en het wegen van de auto. Die kosten lopen aardig op.
Maar stel het is nu al een diesel (54pk x 140% = 75.6pk) en je legt de tdi erin dan is de auto zelfs met de lichtste tdi niet meer type goedgekeurd en ben je ook niet meer verzekerd. Wat trouwens geld voor elke niet op kenteken geregistreerde motor.
Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.
|
typegoedkeuring: €600
meende dat we dat de laatste x kwijt waren bij een t4
|